Curs de formació: “Solució de reptes amb Design Thinking i Lego® Serious Play®”

El Gremi d’Editors de Catalunya organitza el curs de formació «Solució de reptes amb Design Thinking i Lego® Serious Play®», que tindrà lloc a les seves instal·lacions.

Introducció:

Els professionals del sector del llibre s’enfronten a nous problemes, debilitats i reptes. Habilitats que van més enllà de la transformació digital, com ara l’empatia i la creativitat, són necessàries per tal d’estar preparats per a respondre als nous reptes del sector i del mercat. És per això que és molt important capacitar-los d’eines i recursos per tal que puguin innovar i d’adaptar-se al món actual en el qual vivim. Un món canviant, on apareixen nous agents, nous hàbits, noves maneres de consumir i per això més que mai necessitem constantment tenir noves idees i validar-les.

• Aprendre una metodologia d’innovació, el Design Thinking, per a millorar les competències de coneixement dels participants.
  • Resoldre reptes reals, d’empreses reals amb una metodologia d’innovació que permetrà fer una anàlisi interna de la seva situació.
  • Treballar el pensament creatiu i el treball en equip a través de la metodologia Lego® Serious Play®. Per tal de cocrear solucions innovadores per al seu projecte/empresa.
  • Idear i exposar productes, serveis o accions que serveixin com a solució a les seves necessitats.

Metodologia:

Basada en el «Learning by doing»; és a dir, participativa i experiencial. Plantejarem la formació en un únic procés amb dues iteracions que es dividiran en dues sessions de 3h cadascuna.

El Design Thinking és una metodologia d’aproximació humana enfocada a fomentar la innovació a les organitzacions descobrint idees basades en necessitats reals de les persones per a GENERAR SOLUCIONS a problemes i reptes de manera viable.

Es basa en:

• Empatia
  • Definició
  • Ideació
  • Prototipat
  • Testeig

A cada fase es treballa amb diferents eines que ens permeten ser creatius i innovar en solucions de productes, serveis, nous posicionaments, etc., alineats amb les necessitats reals dels nostres usuaris i factibles amb l’organització.

Amb les dues sessions cobrirem les diferents etapes del procés d’innovació de Design Thinking.

1a SESSIÓ: EMPATITZAR – DEFINIR – IDEAR

A partir d’un repte proposat pels participants iniciarem un procés de Design Thinking. Aquesta metodologia requereix posar al públic al centre del procés d’innovació.

• USER DISCOVERY: Treballarem un Mapa d’Empatia per conèixer les necessitats del nostre públic i desenvoluparem un Costumer Journey per visualitzar tot el recorregut possible de l’usuari.
  • VALUE PROPOSITION DESIGN: Desenvoluparem una proposta de valor fent servir el Mapa d’Empatia
  • IDEACIÓ: Treballarem diverses tècniques de creativitat per detectar oportunitats i donar una solució a cadascuna

2a SESSIÓ: PROTOTIPAR – TESTEJAR

Un cop tenim coberta la primera fase arriba el moment de donar forma a les nostres propostes. Per això farem servir la metodologia Lego® Serious Play®.

La metodologia Lego® Serious Play® és un aprenentatge pràctic i mental que trenca amb la manera habitual de pensar fomentant el pensament creatiu i la millora del treball en grup. Els participants sabran fer servir una eina que servirà per prototipar idees, avaluar-les i aconseguir mitjançant el joc solucions creatives.

• GENERACIÓ D’IDEES: Tornarem a generar idees i/o definir-les
  • PROTOTIPATGE: Amb Lego donarem forma a les nostres idees i les tangibilitzarem
  • TESTEIG

1. Introducció al Lateral Thinking: el pensament creatiu
  2. Metodologies d’innovació centrades en l’usuari: Design Thinking
  3. Design Thinking aplicat al sector editorial
  4. The Value Proposition Canvas: com aportar valor davant el nou mercat editorial
  5. Tècniques creatives per a generar idees
  6. Introducció al fabulós món del Lego® Serious Play®
  • Reptes
  • Exemples amb Lego
  • Ús de la metàfora
  • Empatia com a eina per entendre al meu públic
  • Casos pràctics
  1. Protitipatge i validació d’idees

• Periodicitat: 2 sessions de 3 hores cadascuna
  • Dates: dilluns 21 i dilluns 28 d’octubre de 2019
  • Horari:00h a 20.00h

• Import associat: 90 euros (bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)
  • Import no associat: 108 euros (bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)

Diana Pinos, experta en Design Thinking i processos de cocreació amb 15 anys d’experiència en recerca i innovació.

Llicenciada en Psicologia. Postgrau en Publicitat i Planificació Estratègica. Postgrau en Producció i Comunicació Cultural.

Treballa com a consultora i formadora de metodologies centrades en l’usuari com: Design Thinking, Lego® Serious Play®, Lean Startup, entre d’altres, imparteix classes en diverses universitats i col·labora com a mentora de startups i projectes d’emprenedoria creativa.

Feu clic sobre el següent botó d’enllaç per formalitzar la vostra inscripció al curs “Solució de reptes amb Design Thinking i Lego® Serious Play®”: FORMULARI