El Gremi d’Editors de Catalunya organitza el taller de formació «Creativitat  i Design Thinking: innovar en el sector editorial amb Creativikit®», que tindrà lloc a les seves instal·lacions.

Introducció:

La creativitat és el motor de la innovació. Si sempre fem el mateix acabarem tenint els mateixos resultats.

Els professionals del sector del llibre s’enfronten a nous problemes, debilitats i reptes. Habilitats que van més enllà de la transformació digital, com ara l’empatia i la creativitat, són necessàries per tal d’estar preparats per a respondre als nous reptes del sector i del mercat. És per això que és molt important capacitar-los d’eines i recursos per tal que puguin innovar i d’adaptar-se al món actual en el qual vivim. Un món canviant, on apareixen nous agents, nous hàbits, noves maneres de consumir i per això més que mai necessiten tenir noves idees, validar-les i saber-les posar en acció.

Dades del curs:

• Durada: 6 hores
  • Periodicitat: 2 sessions de 3 hores cadascuna
  • Dates: dilluns 20 i dilluns 27 d’abril de 2020
  • Horari: 17.00h a 20.00h

Objectius:

• Aprendre una metodologia d’innovació creativa, Creativikit® basada en Design Thinking, Lean Startup i Psicologia de la Gestalt.
  • Resoldre reptes reals, d’empreses reals amb una metodologia d’innovació que permetrà fer una anàlisi interna de la seva situació en quatre passos.
  • Entrenar el pensament creatiu i el treball en equip amb diverses eines, exercicis i dinàmiques creatives.
  • Idear i cocrear solucions innovadores per al seu projecte/empresa amb productes, serveis o accions que serveixin com a solució a les seves necessitats.
  • Saber tangibilitzar les seves idees i portar-les a l’acció.

Metodologia:

Basada en el «Learning by doing»; és a dir, participativa i experiencial. Plantejarem la formació en un únic procés amb dues iteracions que es dividiran en dues sessions de 3h cadascuna.

Creativikit® és un mètode d’aproximació humana enfocat a fomentar la creativitat i innovació a les organitzacions descobrint idees basades en necessitats reals de les persones per a GENERAR SOLUCIONS a problemes i reptes de manera creativa, innovadora i viable.

Es basa en 4 pasos:

• Entrena la teva creativitat
  • Busqueda d’oportunitats
  • Ideació
  • Acció

A cada fase es treballa amb diferents eines i exercicis pràctics que ens entrenaran la creativitat i ens prepararan per estar més oberts per tenir noves idees i oportunitats de negoci en el sector editorial.

Aconseguint un mindset creatiu, una predisposició que afavoreix poder innovar en solucions de productes, serveis, nous posicionaments, etc., alineats amb les necessitats reals dels nostres usuaris i factibles amb l’organització.

Programa:

1. Introducció Psicologia de la Gestalt i Pensament Lateral: entrenament creatiu.
  2. Metodologies d’innovació centrades en l’usuari: Design Thinking i Lean Startup.
  3. Creativikit®, eina per aplicar Design Thinking de manera creativa.
  4. Metodologies i eines per trobar oportunitats de valor davant el nou mercat editorial
  5. com: context map, mapa d’empatia, exercici d’insights.
  6. Tècniques creatives per a generar idees.
  7. Protitipatge i validació d’idees amb Lego® Serious Play®
  8. Comunicació de les nostres idees de manera creativa.

Preus:

• Import associat: 96 euros (bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)
  • Import no associat: 120 euros (bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)

Docent:

Diana Pinos @dianapinosc

Llicenciada en Psicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona, Màster en Publicitat i Planificació Estratègica i en Producció i Comunicació Cultural per la Blanquerna. Té 15 anys d’experiència en recerca i innovació. Consultora i formadora de metodologies centrades en l’usuari com: Design Thinking, Lego® Serious Play®, Lean Startup amb clients de diversos àmbits. Imparteix classes en vàries universitats i és mentora de startups i projectes d’emprenedoria creativa. Conferenciant sobre creativitat i innovació. Autora del Creativikit®, primer kit d’entrenament creatiu d’alt rendiment.

Inscriu-te!

Feu clic sobre el següent botó d’enllaç per formalitzar la vostra inscripció al curs Creativitat  i Design Thinking: innovar en el sector editorial amb Creativikit®: FORMULARI

Si l’empresa així ho desitja, el Gremi podrà gestionar els procediments administratius amb la Fundació Tripartita, per tal que puguin bonificar-se totalment o parcial la formació realitzada. Per a empreses associades, el cost de les gestions administratives inherents al procés de bonificació serà de 0€. Per a empreses no associades, el Gremi facturarà el 10% del cost del curs en concepte de gestió administrativa de la bonificació. Per a més informació, poseu-vos en contacte amb la Secretaria del Gremi: formacio@gremieditors.cat