Formació bonificada: “Comunicació innovadora: narratives multimèdia per a l’univers editorial” (8, 15, 22 i 29 de juny)

El Gremi d’Editors de Catalunya organitza el taller de formació bonificada,  “Comunicació innovadora: narratives multimèdia per  a l’univers editorial”,  de vuit hores de durada, i que tindrà a través de l’aula virtual ZOOM.

Dades del curs:

  • Durada: 8  hores
  • Periodicitat: 4 sessions de 2 hores
  • Dates: Del dilluns 8 de juny al dilluns 29 de juny de 2020
  • Horari: de 10.30h a 12.30h

Descripció:

La digitalització forçada de la cultura arran de la crisi del coronavirus, però també altres circumstàncies com la gran quantitat d’impactes a què estem sotmesos a internet o el rol central que ocupen les xarxes socials en la vida quotidiana dels públics lectors, sobretot dels més joves, obliguen a repensar la comunicació del món editorial.

Cal innovar en les narratives per seduir els públics. Cal acostar el món del llibre a les narratives multimèdia i digitals que són més pròpies de la societat del segle XXI;; una societat que consumeix continguts de forma audiovisual, interactiva i immersiva.

L’objectiu és l’aprenentatge de narratives multimèdia per a innovar la manera d’explicar i de comunicar per seduir el públic del segle XXI. Les sessions estaran orientades i plantejaran fórmules per a la comunicació de l’univers editorial: la marca editorial, els llibres o productes i els/les autors/es.

És combinarà l’exposició de conceptes, l’explicació del funcionament de les eines i l’anàlisi d’exemples i models inspiradors.

Programa:

Sessió 1Comunicació innovadora: com fer fotografies interactives per a l’univers editorial

Aprendrem què és una imatge interactiva, quines eines intuïtives i senzilles hi ha a l’abast per confeccionar-les i com les podem usar amb una finalitat de comunicació editorial.

Sessió 2 – Comunicació innovadora: com fer cronologies interactives per a l’univers editorial

Aquesta formació oferirà estratègies i eines accessibles per realitzar cronologies interactives que serveixin, per exemple, per fer un repàs de l’any en novetats editorials, per comunicar la biografia dels autors/es o per explicar la història del segell.

Sessió 3 – Comunicació innovadora: com fer jocs interactius per gamificar la comunicació editorial

El curs té com a propòsit ensenyar a confeccionar jocs interactius senzills al voltant de les històries dels llibres per tal d’oferir continguts addicionals i gamificats al públic lector del segle XXI.

Sessió 4 – Comunicació innovadora: com fer dossiers de premsa interactius

Els dossiers de premsa tradicionals tenen les hores comptades. Cal fer més atractiva, més pràctica i multimèdia la comunicació adreçada als periodistes que,com la resta de la societat, també són víctimes del soroll i de l’excessiva quantitat d’impactes comunicatius.

Metodologia:

Les sessions es dividiran  en una primera part d’1 hora i 20 minuts, aproximadament, d’explicació dels conceptes i les eines i es reservaran els 40 minuts restants als dubtes i comentaris dels assistents.

Docent:

Nereida Carrillo,  és doctora cum laude en Periodisme i Comunicació per la Universitat Autònoma de Barcelona. Actualment exerceix com a periodista freelance, col·labora amb el diari ARA i amb la revista Capçalera del Col·legi de Periodistes. És professora a diverses universitats: la UPF, la UAB i la UOC,  i també ha impartit docència en periodisme i comunicació digital per al Col·legi de Periodistes de Catalunya, per a la Xarxa de Televisions Locals, per a l’Escola de Dones Emprenedores de Barcelona Activa, per al treballadors en comunicació de la Universitat de Girona i per a la Liga Española de Videojuegos. Abans, ha treballat com a periodista a les redaccions de Barcelona i Tarragona de la Cadena SER i a la web de notícies de TV3.

També treballa en el camp de l’educació mediàtica, la desinformació i la verificació a internet. Ha impartit tallers de verificació digital per a més de 600 joves amb la col·laboració del Consell Audiovisual de Catalunya i el Col·legi de Periodistes (a través del programa EduCAC) i del consolat dels EUA a Barcelona (a través dels tallers “Que No Te La Cuelen” als American Space de Barcelona, Madrid i València). També ha impartit cursos de verificació digital per a adults, sobretot per a bibliotecaris i per a docents.

Preus:

  • Import associat: 128 euros (bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)
  • Import no associat: 154 euros (bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)

Instruccions de connexió:

Utilitzarem la plataforma ZOOM Cloud Meetings, que és una aplicació gratuïta de videotrucada que es descarrega pel mòbil (Apple Store / Google Play) i també per l’ordinador o tauleta. Aquesta aplicació l’haureu de descarregar per tenir accés al servei.

Abans de l’inici del curs us farem arribar al correu electrònic que ens hagueu facilitat, un enllaç directe per connectar a la formació online, també una ID i una contrasenya per si connecteu directament a ZOOM. Comproveu els requisits del sistema (àudio i vídeo) per evitar problemes de connexió. Connecteu-vos quan rebeu les instruccions , 15 minuts abans de l’inici, per comprovar que tot funciona correctament.

Funcionament de les classes:

  • S’iniciarà la sessió amb puntualitat
  • Posteriorment rebreu la presentació del curs

Inscriu-te!

Feu clic sobre el següent botó d’enllaç per formalitzar la vostra inscripció al “Comunicació innovadora: narratives multimèdia per  a l’univers editorial: FORMULARI

Si l’empresa així ho desitja, el Gremi podrà gestionar els procediments administratius amb la Fundació Tripartita, per tal que puguin bonificar-se totalment o parcial la formació realitzada. Per a empreses associades, el cost de les gestions administratives inherents al procés de bonificació serà de 0€. Per a empreses no associades, el Gremi facturarà el 10% del cost del curs en concepte de gestió administrativa de la bonificació. Per a més informació, poseu-vos en contacte amb la Secretaria del Gremi: formacio@gremieditors.cat