L’Institut Ramon Llull ha publicat la segona convocatòria per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva per a la traducció d’obres literàries i de pensament originals en llengua catalana i occitana (en la seva varietat aranesa) (ref. BDNS 754488).

Finançament de la traducció d’obres originals en llengua catalana i occitana(en la seva varietat aranesa) corresponents a les modalitats següents:

1. narrativa (adults i LIJ)
  2. poesia
  3. teatre
  4. novel·la gràfica
  5. pensament (no-ficció i humanitats)

La traducció de l’obra per a la qual es demana la subvenció́ s’haurà̀ de publicar després de la data de la resolució de concessió.

Poden ser beneficiàries d’aquestes subvencions les editorials (persones físiques empresàries o persones jurídiques, públiques o privades, espanyoles o estrangeres). Cal complir els següents requisits:

• Publicar l’obra entre la data de la resolució de la concessió i el 15 de novembre de 2025.
  • Haver adquirit els drets d’edició per a la publicació de l’obra.
  • Publicar l’obra en suport llibre imprès i tenir distribució comercial a través de llibreries (queden excloses les publicacions on-line i print on demand).
  • L’obra en traducció́ ha ser distribuïda en el mercat editorial de la llengua a la qual s’hagi traduït l’obra.
  • En el cas de les obres en traducció en què l’editorial sol·licitant i el traductor siguin la mateixa persona, caldrà que, com a mínim, l’editorial sol·licitant estigui formada per dos socis.

Les persones sol·licitants poden presentar fins a un màxim de dues sol·licituds per convocatòria.

Es consideren despeses de la traducció únicament i exclusiva els honoraris del traductor/a. En el cas d’antologies poètiques, es consideren també subvencionables les despeses corresponents als honoraris de la persona responsable de l’antologia.

Es considera despesa subvencionable aquella que correspongui a la prestació del servei de traducció d’un professional extern a l’empresa i/o entitat beneficiària de la subvenció i per la qual hagi rebut una remuneració econòmica.

El termini de presentació de sol·licituds per a la segona convocatòria és del 2 de maig al 20 de juny de 2024, ambdós inclosos.

[per obres amb publicació prevista entre setembre 2024 i novembre 2025]

CONVOCATÒRIA

TOTA LA INFORMACIÓ, REQUISITS, DOCUMENTACIÓ I TERMINIS

Us recomanem que llegiu atentament les bases.

Us recordem que és obligatòria la tramitació telemàtica de les sol·licituds. Per poder-la fer cal disposar d’un certificat digital.

Consultes: Maria Jesús Alonso
mjalonso@llull.cat

Més informació: Web Institut Ramon Llull

Previsió dates de presentació de sol·licituds:

Tercera convocatòria: de l’1 de juliol al 31 d’octubre de 2024