Obertes les inscripcions pel curs: “El màrqueting aplicat al món del llibre: factor clau per l’èxit editorial”

El Gremi d’Editors de Catalunya organitza el curs de formació bonificada, “El màrqueting aplicat al món del llibre: factor clau per l’èxit editorial”, de deu hores de durada, i que tindrà lloc a les seves instal·lacions.

Dades del curs:

  • Durada: 12 hores
  • Periodicitat: Cinc sessions (2 sessions de 3 hores; 3 sessions de 2 hores)
  • Dates: Del dimecres 8 al dimecres 5 de juny de 2019 (tots dos inclosos)
  • Horari: de 17.00h a 20.00h

Objectius:

En les dues primeres sessions, es dotarà als assistents dels conceptes bàsics del màrqueting que s’han de tenir en compte.

Amb la tercera i quarta sessió, l’objectiu principal és que els assistentes coneguin com funcionen els algoritmes, explicar les seves bondats i els seus límits i aprendre com els poden utilitzar en la seva feina. A més, es fa una aproximació a l’estat de l’art, les noves tendències i una mirada al futur.

A la cinquena sessió, desgranarem els elements indispensables, tant formals com de contingut, per crear una nota de premsa de qualitat i amb garanties d’èxit. Es mostrarà el funcionament d’un mètode que, sota el nom de sprai , funciona amb intel·ligència artificial.

A qui va dirigit:

A professionals de l’àmbit comercial, de la comunicació, la publicitat o altres àmbits professionals que en només dues sessions volen adquirir coneixements fonamentals sobre el màrqueting, aclarint conceptes i qüestions bàsiques que s’han de tenir en compte alhora de plantejar qualsevol acció de negoci.

Programa:

1.Concepte claus de màrqueting a tenir sempre en compte

  1. Què és el “marketing”?
  2. Mercat i entorn
  3. Diferència entre necessitat, desig i demanda
  4. Producte: què és, tipus de Producte, cicle de vida dels productes
  5. La marca
  6. El Posicionament
  7. Mapa de posicionament
  8. El procés de compra
  9. El Preu i el Valor

2.Concepte claus de màrqueting a tenir sempre en compte

  1. La política de distribució (física i digital)
  2. Comportament del consumidor
  3. Els “Moments de la veritat”
  4. La miopia del marketing
  5. Marketing “tradicional” i marketing digital
  6. Les 4 P’s del Marketing tradicional:
  7. Les 4 P’s del Marketing digital
  8. Públic objectius versus Buyer Persona
  9. Índex d’un Pla de Marketing

3.Els algoritmes com a instrument de màrqueting per a la indústria editorial (horari de 18.00 a 20.00h)

  1. Coneixement del lector.
  2. Dades quantitatives versus qualitatives.
  3. Monitorització xarxes socials.
  4. Algoritmes d’anàlisis de sentiment i big data.
  5. Màrqueting Emocional.
  6. Neuromàrqueting com a instrument del màrqueting emocional.

4.Algoritmes de recomanació de lectures (horari de 18.00 a 20.00h)

  1. Estudi individualitzat dels casos SPOTIFY, NETFLIX i AMAZON. Es poden aplicar al món dels llibres? Quines lliçons obtenim de les seves experiències?
  2. Virtuts i límits dels algoritmes. Aspectes positius i negatius. Grau de precisió. Encerten en les seves recomanacions?
  3. Algoritmes versus prescripció humana. Avantatges i inconvenients.
  4. Estat de l’art. Algoritmes de recomanació actuals en el món del llibre. Com els algoritmes poden fomentar la lectura?
  5. Noves formes de prescripció i recomanació: Intel·ligència Artificial i Bots.
  6. Noves tendències.

5.Crea notes de premsa d’èxit gràcies la tecnologia i la intel·ligència Artificial (horari de 17.00 a 19.00h)

1. Què ha de tenir una nota de premsa per tenir èxit des del punt de vista formal i de contingut?
2. El mètode spraio com la tecnologia ens ajuda a millorar una nota de premsa i ens garanteix arribar a més destinataris.
3. La intel·ligència artificial com a recurs per augmentar la difusió d’una nota de premsa.
4. Casos d’èxit.
5. Pràctica. Es requereix que portin un portàtil o tablet.

Ponents:

Sergi Larripa, periodista especialitzat en marketing i comunicació 360°. Més de 20 anys com a director de MKT i Comunicació corporativa, especialitzat en marketing digital. Formador i docent, he impartit classes de marketing a diferents graus, postgraus i màsters universitaris de la UB, UIC, Blanquerna-URL i INEFC. Autor del blog http://www.cuadernodemarketing.com. Rock, Barça & Books lover 😉

Marc Santandreu, Llicenciat en Administració i Direcció d’Empreses (UB) i en Periodisme (UPF) viu immers en l’ecosistema emprenedor i en l’innovació durant els últims sis anys. El 2014 va fundar Tekstum, start-up focalitzada en el sector del llibre que oferia algoritmes i solucions basades en tecnologia big data i intel·ligència artificial per optimitzar els processos de recomanació lectora. Anteriorment, va treballar per l’editorial nord-americana Author Solutions, en mitjans de comunicació com Bloomberg News o TV3, i en l’àmbit financer a Caixa Penedès. Actualment coordina el programa d’emprenedoria Explorer del Banc Santander a la Universitat de Barcelona, tutoritzant a 21 projectes de joves universitaris. També realitza consultoria d’innovació per a grans corporacions i imparteix formacions en diverses universitats catalanes i al Gremi d’Editors de Catalunya.

Eudald Aymerich, periodista especialitzat en comunicación corporativa i confundador de sprai.

Toni Arrebola, tècnic especialista en noves tecnologies i confundador de sprai.

Preus:

  • Import associat: 150 euros (Bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)
  • Import no associat: 180 euros (Bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)

Inscriu-te!

Feu clic sobre el següent botó d’enllaç per formalitzar la vostra inscripció al curs “El màrqueting aplicat al món del llibre: factor clau per l’èxit editorial”: FORMULARI

Si l’empresa així ho desitja, el Gremi podrà gestionar els procediments administratius amb la Fundació Tripartita, per tal que puguin bonificar-se totalment o parcial la formació realitzada. Per a empreses associades, el cost de les gestions administratives inherents al procés de bonificació serà de 0€. Per a empreses no associades, el Gremi facturarà el 10% del cost del curs en concepte de gestió administrativa de la bonificació. Per a més informació, poseu-vos en contacte amb la Secretaria del Gremi: formacio@gremieditors.cat